Rólunk


A Kazinczy lakótelep szomszédságában található négycsoportos óvodánk a nyugalom szigeteként őrzi gyermekeinket a város zajától.

Csoportjainkban szeretetteljes, biztonságérzetet adó, érzelemgazdag óvodai életet biztosítunk, ahol a gyermekközpontúság úgy jelenik meg, hogy önállóságot, jó testi-lelki közérzetet nyújt minden gyermeknek.

Fás-bokros udvarunkon, barátságos csoportszobáinkban elfogadó, családias légkörben élik az eltérő szociokulturális környezetből érkező gyermekeink óvodás mindennapjaikat.

Játszótéri eszközeink az EU szabványnak megfelelnek, tanúsítvánnyal rendelkeznek.

A közel azonos korú gyermekek nevelésében, képességeik fejlesztésében, kibontakoztatásában kiemelt szerephez jut a differenciált bánásmód elve, az egyéni különbségek alapján végzendő képességfejlesztés.

Differenciált bánásmóddal segítjük a gyermekeket abban, hogy a belső tulajdonságaik alapján képesek legyenek fejlődni, tiszteletben tartva az egyéni különbözőséget. A fejlesztés nem azt jelenti, hogy a gyermekeket egy átlagszintre felzárkóztatjuk, hanem azt, hogy mindenki a maga módján, a maga ütemében, a maga képességei szerint optimálisan tudjon kibontakozni, fejlődni.

A gyermeki tanulás során a konstruktív tanuláselméletet - a tevékenységekben megvalósuló tanulást - tekintjük alapnak, mert a tudásba beletartoznak a szubjektív ismeretek, az előzetes tapasztalatok, a spontán vélemény, az egyén sajátos értelmezési módja. Leginkább ez a megközelítési mód vonatkozik az óvodáskori tanulásra.

Változó világunk fontos elvárása a biztos eligazodás, a gyors alkalmazkodás, mely elengedhetetlenné teszi a jó kommunikációs képesség elsajátítását. Ezért pedagógiai programunkat (PP) az anyanyelvi nevelés és kommunikáció feladatrendszere köré csoportosított tevékenységformák alapján készítettük el.

Az anyanyelvi fejlesztő játékok, szituációs szerepjátékok, kommunikációs, metakommunikációs helyzetgyakorlatok természetes módon épülnek be a gyermekek játéktevékenységébe, melyeket az óvónők tudatos tervezőmunkával készítenek elő, s szabadon választott módszerek, eszközök igénybe vételével szerveznek.

Az elmúlt évek tapasztalatai - a gyermeki, szülői és iskolai elégedettségmérések - azt igazolják, hogy gyermekeink szeretnek óvodába járni, szívesen, örömmel tevékenykednek, nyitottak a környező világra, szeretik a kihívásokat, tevékenységükben megjelenik a kreativitás. A program következetes alkalmazásának eredményeként gyermekeink 6-7 éves korukra alkalmassá válnak az iskolakezdésre.

Óvodánk felvételi körzetébe tartozik a Tessedik Sámuel Családok Átmeneti Otthona, mely a gyermekvédelmi feladatok kibővítését eredményezte. A családok év közben bármikor beköltözhetnek az otthonba, az óvodaköteles gyermekek ellátását intézményünknek kell biztosítania, mely rugalmas hozzáállást és folyamatos férőhely biztosítást igényel.


 F E L H Í V Á S a 2022/2023. NEVELÉSI ÉVRE VONATKOZÓ ÓVODAI BEIRATKOZÁSRA
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el